'Men verwacht multiplayer-modus bij game'

De executive producer van Syndicate, Jeff Gamon, heeft in een interview met Eurogamer verteld dat gamers verwachten dat een game een multiplayer-modus bevat. Gelukkig zullen er ook nog genoeg singleplayer-games ontwikkeld blijven worden. Gamon vertelt dat een ontwikkelaar moet bekijken of een multiplayer-modus het geld wel waard is.

"We have to think in terms of our customers and the product. I don't think online and social modes are absolutely a requirement. It depends on the game. But it's rapidly becoming an expectation because it's becoming more and more common."

Syndicate is een first-person shooter en juist van dat genre verwacht men een multiplayer-modus. Syndicate zal een co-op-modus bevatten. Gelukkig heeft de ontwikkelaar goed nagedacht over het concept en hebben ze doelbewust ervoor gekozen om de co-op in de game te verwerken.

"When we're thinking about what kind of online game we wanted to make, co-op seemed the only way to go based on the original games. Co-op for us was always equal partners in this. It wasn't about, we need to tick a box here. This is Syndicate. We're Starbreeze, so we're going to do a single-player campaign with a great narrative, really immersive, but it was a given to us this was going to be equal partner in the billing, with the co-op mode recreating that experience of the original game."

Wat denken jullie? Moet een game een multiplayer-modus bevatten? Of kan een ontwikkelaar zich beter richten op de singleplayer?