Skyrim lijkt meer op Fallout 3

The Elder Scrolls V: Skyrim lijkt veel meer op Fallout 3 dan op The Elder Scrolls IV: Oblivion, aldus game director Todd Howard. Dit komt volgens de beste man doordat het team ervaring heeft opgedaan van Fallout 3, en dat weer heeft gebruikt in The Elder Scrolls V: Skyrim.

Volgens Todd Howard is het leveling-systeem van Skyrim veel meer gelijk aan die van Fallout 3, dan aan die van Oblivion. In Oblivion levelden de vijanden met je mee, waardoor de gevechten meestal dezelfde moeilijkheidsgraad behielden. In Fallout 3 was dit juist niet zo. In Fallout 3 had je vijanden die aan het begin van het spel ontzettend krachtig waren, en dit bleef het hele spel zo. Zo had je ook kleine vijanden die aan het eind van het spel nog steeds heel zwak waren. In Skyrim werkt dit ook zo.

Er zullen ook minder willekeurige gesprekken zijn in Skyrim. Net als in Fallout 3, heb je specifieke gesprekken met specifieke NPCs die over specifieke onderwerpen gaan. In Oblivion was dit, op een aantal uitzonderingen na, geheel willekeurig. Ook zullen de gebieden in Skyrim veel meer een verhaal met zich mee brengen. Dit was in Fallout 3 een groot succes, dus besloot Todd Howard dit ook in Skyrim te doen.

Er is in de afgelopen 11 maanden veel informatie vrij gekomen over Skyrim, en we zitten nu nog maar 2 weken weg van de release. Over precies 14 dagen kunnen we eindelijk aan de slag met Bethesda's meesterwerk, The Elder Scrolls V: Skyrim.

Skyrim