Sledgehammer: 'Modern Warfare 3's engine is als een Porsche'

De general manager van Sledgehammer, Glenn Schofield, is het niet eens met de kritiek die Modern Warfare 3 op zijn engine krijgt. Dit laat hij weten in een interview met Computerandvideogames.com. Volgens Schofield is de IWengine die Modern Warfare 3 gebruikt 'één van de beste engines waar hij ooit mee heeft gewerkt'.

De engine die Modern Warfare 3 gebruikt, dateert nog uit het Call of Duty 2-tijdperk. Schofield vindt echter dat de engine nog prima mee kan komen.

"Well I'll tell you one thing, I've worked on a lot of engines over my lifetime and spent a lot of time putting graphics in to them and this thing is Porsche. And what I mean by that is that it is stream-lined, everything in it is perfectly freaking clean. You can tell it's been worked on for years. It's easy to upgrade."

"We worked with engines before that are like f***ing spaghetti. You can't work on a part and put it back in without messing with everything else. Modern Warfare 3's levels now are so much bigger than the old ones because they go more vertically, they have a bigger footprint and on top of that, higher fidelity, more textures and a lot more detail."

Hij heeft het vooral niet op de "cut and paste-critics": mensen die zeggen dat Modern Warfare 3 'gewoon Modern Warfare 2.5' is. 

"If you put Modern Warfare 2 next to Modern Warfare 3 you would see a huge difference. Look at all the character models, look at all the gun models, look at the reflections, look at the water. There is so much that we've added, so when someone says 'cut and paste', I don't even want to talk to them because they don't know. They just don't know. They have no idea."

De rest van het interview is hier te lezen. In het interview praat Schofield ook over het verschil tussen de PS3 en Xbox-versie, hoe de studio's de concurrentie van Battlefield 3 zien en het volgende project van Sledgehammer.