Subversion is niet leuk genoeg

Het tactische spel Subversion, waarin spelers een inbraak moeten opzetten, is helemaal niet leuk. Daarom heeft gamestudio Introversion besloten de productie van de game stil te leggen. De gamestudio heeft veel tijd geïnvesteerd in het bouwen van de techniek achter het spel, maar vergat hierbij te kijken naar het spelplezier. Dat laat het bedrijf weten.

"We hebben een fatale fout gemaakt door meer plezier te hebben in het maken van de game dan dat gamers ooit kunnen hebben door het te spelen", zegt studiobaas Chris Daley. Voorlopig hoeven gamers niet te rekenen op een release van Subversion.

Introversion gaat het gehele concept van de game herzien. Daley is niet van plan ooit nog zo veel tijd in een spel te stoppen nog voordat er überhaupt een goed spelprincipe verzonnen is. "We moeten Subversion van boven naar onder opnieuw opzetten, en enkele heilige koeien moeten geslacht worden", zegt de studiobaas.

Introversion heeft in het verleden onder meer de strategiespellen Multiwinia en Defcon gemaakt. In de afgelopen maanden heeft de gamestudio verschillende spellen uit zijn portfolio beschikbaar gemaakt voor de Mac.


Subversion is niet leuk genoeg (Foto: Novum)