Square Enix toont Luminous Engine

De mensen bij Square Enix zitten niet stil, het bedrijf presenteerde afgelopen weekend op een persconferentie in Japan de nieuw ontwikkelde Luminous Engine.

De Engine ondersteund standaard Direct 11 en kan op realistische wijze kleding en de beweging van vloeistoffen simuleren. Daarnaast ondersteunt Luminous real-time weerspiegelingen en nieuwe technieken voor het bewerken van 3D-objecten met minimaal geheugen gebruik.

Ondanks de realistische beelden en nieuwe features, kan Luminous Studio de ontwikkeltijd verkorten en de kosten tot wel dertig procent reduceren, aldus Yoshihisa Hashimoto, chief technical officer bij Square Enix. Verder bezit de Engine een database van animaties om de animaties automatisch aan te passen. Zo kan de beweging van een personage veranderen wanneer deze bijvoorbeeld een zwaarder zwaard vastpakt, of kan de gehele lichaamshouding veranderen als er een arm of een been wordt bewogen.

Luminous Studio ondersteunt tevens geavanceerde AI, die ervoor zorgt dat het personage zich bewust is van de wereld waarin deze zich begeeft. De engine is erg veelzijdig en kan worden gebruikt voor grote complexe games, maar is tevens geschikt voor kleine casual games. Alvast wat beelden om een indruk te krijgen van de nieuwe engine.

le

le2

le3

le4