Wereldwijde primeur voor De Graafschap

De aanhang van De Graafschap staat op de drempel van een wereldwijde primeur. De ploeg uit Doetinchem miste nog een shirtsponsor voor achttien competitiewedstrijden, waarna in stilte DRAN.nl werd opgestart. Vanaf 25 september prijkt deze naam op het shirt van De Superboeren.

Via de gelijknamige website is het voor supporters van De Graafschap mogelijk om shirtsponsor van hun club te worden. Voor een bedrag van negentien euro wordt de naam van de betreffende fan in kleine letters in het logo van DRAN verwerkt. Als men dit bedrag met nog eens 50 euro verhoogt, dan ontvangt de supporter het unieke shirt, waar hun eigen naam op staat.

Het initiatief is in de afgelopen weken in alle stilte opgestart. Enkele tientallen sponsoren hebben zich aangemeld om deze stunt haalbaar te maken. "De kracht van De Graafschap is dat de sponsoren tevens supporters zijn. Daarom heeft een groot aantal Achterhoekse bedrijven besloten deze supportersactie financieel te ondersteunen", aldus de organisatie.

Ook De Graafschap is erg blij met het groots opgezette plan. "Dit concept heeft alles in zich wat wij als club uit willen stralen. De Graafschap is van de mensen, dat kan niet beter tot uiting komen, dan door dit briljante plan. Daarom heeft bijvoorbeeld ook de spelersgroep deze actie ondersteund," liet commercieel directeur Henk Bloemers in een reactie weten.