Twister wordt een computerspel

Het gezelschapsspel Twister maakt de overstap naar de Xbox 360 met Twister Mania. Het spel gaat gebruikmaken van de Kinect-camera. Uitgever Majesco wil de digitale versie van het spel, waarbij spelers allerlei rare capriolen moeten uithalen om hun handen op de juiste stip te zetten, in november uitbrengen.

Met Twister Mania wil Majesco laten zien dat het meer kan dan succes boeken met Zumba Fitness. Met drie miljoen verkochte exemplaren is deze fitnessgame verantwoordelijk voor twee derde van de omzet van het gamebedrijf. Dat zegt topman van Majesco Jesse Sutton.

In Twister Mania wordt de camera ingezet om de bewegingen en posities van de spelers te herkennen. Daardoor hoeft er bij Twister Mania geen draaischijf of mat met stippen te worden meegeleverd. Twister Mania biedt drie game-modi aan:

  • Party Play: speel een of meerdere uitdagingen met ondersteuning tot vier teams van twee
  • Play It All: probeer elke speluitdaging in deze campaignmodus
  • Quick Play: een snel spelletje om één van de zestien uitdagingen te proberen, op elke moeilijkheidsgraad
Er zijn vier spellen met elk vier variaties:
  • Shape Frenzy: probeer de vorm te imiteren en verdien punten op basis van je poging. Er zijn in totaal 1800 vormen
  • Twist & Fit: Het bekende hole in the wall
  • Break It Down: probeer een stapel stenen te doen verdwijnen door vormen na te doen. Als een vorm verdwijnt valt de muur een stukje. Tetris voor gevorderden
  • Spot On: daag je vrienden uit om jouw eigen vormen na te apen

Tetris Mania is exclusief voor Xbox 360 met Kinect.

Twister ManiaTwister Mania

Twister ManiaTwister Mania