[GC11] Diablo III krijgt extreme inferno-difficulty

Wat is de definitie van een virtuele marteling? Het toppunt van digitale geseling? Het summum van fictief leed? Een onlangs aangekondigde moeilijkheidsgraad van Diablo 3 heeft er maar één woord voor. 'Inferno' heet de overtreffende trap, maar natuurlijk is dat niet zonder beloningen.

In Diablo 2 had je tot dusver alleen normal, nightmare en hell als moeilijkheidsgraden, maar Diablo 3 heeft er letterlijk een schepje bovenop gedaan. Diablo 3 zou echter Diablo 3 niet zijn als dit risico niet met enorm vette loot kwam. Je moet wel eerst level 60 bereiken voordat je de monsters kan bevechten van level 61 of hoger. 

Anders dan een moeilijkere ervaring in de breedste zin van het woord hebben de makers ook gepoogd om de game zo min mogelijk 'mephisto runs' te laten hebben, door loot meer te spreiden in de wereld. Daarnaast zijn de pantsers en wapens uniek voor Inferno, terwijl loot dat in Hell-moeilijkheid zeldzaam is vaker zal vallen in Inferno. Hetzelfde geldt voor Runes.

Ach, als je geen zin hebt om die moeilijkheid te proberen, kun altijd de wapens kopen, met echte centjes, in het Auction House. Een paar beelden van de gamescompresentatie: