Activision verdient flink aan digitale verkoop

De verkoop van downloadbare uitbreidingen voor Activision-games is vergeleken met vorig jaar meer dan een kwart gestegen. Dat maakt de uitgever donderdag tegenover investeerders bekend. Digitale distributie is goed voor 37 procent van de omzet van de uitgever.

Acitivision verdient veel geld aan downloadbare uitbreidingen voor populaire games. Zo vinden extra levels voor populaire games als Call of Duty: Black Ops massaal aftrek. In combinatie met de traditionele verkoop van games in de winkel heeft dat goede kwartaalcijfers voor de uitgever opgeleverd. De uitgever heeft de eerste zes maanden van het jaar een omzet van 2,6 miljard dollar behaald. In 2010 was dit nog 2,2 miljard dollar.

De uitgever hoopt in het najaar flink te kunnen scoren met Call of Duty: Modern Warfare 3. Het vorig jaar uitgebrachte Call of Duty: Black Ops wist binnen een dag meer dan zeven miljoen exemplaren te verkopen. De game heeft in totaal meer dan zevenhonderd miljoen euro binnengehaald.


Activision verdient flink aan digitale verkoop (Foto: Novum)