Skyrim wordt niet makkelijker

Veel games worden tegenwoordig op een manier gemaakt zodat beginnende gamers en ervaren gamers ervan kunnen genieten. Dit valt niet altijd goed bij de ervaren gamers omdat ze vinden dat games op deze manier te makkelijk worden. Deze gamers zullen blij zijn om te horen dat The Elder Scrolls V: Skyrim niet makkelijker gemaakt zal worden.

Todd Howard van Bethesda heeft gezegd dat ze de game maken zoals ze die willen maken en het ze niet uitmaakt voor wie dit is.

“Accessibility honestly, it’s not something that we think about a lot, in that we’ve found that we’re getting a pretty big audience making a game that we want to make. We want to make it for whoever it is."

In plaats van de game toegankelijker te maken willen de makers de verwarring die hun vorige games veroorzaakten voorkomen. Aan het begin van de game moesten ze al keuzes maken die ze eigenlijk niet konden maken omdat ze nog niet precies wisten wat voor gevolg deze keuze zou hebben.

“What happens in Oblivion is you start the game, play for three hours, and then think ‘I want to start over, I chose wrong.’ So we’d like to sort of alleviate some of that."

The Elder Scrolls V: Skyrim zal vanaf 11 november in de winkels liggen voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.