Capcom rechtvaardigt save-debacle

Capcom heeft hun save-strategie vandaag verdedigd in een blog op hun eigen website. Met Resident Evil: The Mercenaries 3D kan je namelijk niet je save-games verwijderen en weer opnieuw beginnen. Voor veel gamers een doorn in het oog, maar Capcom heeft hier doelbewust voor gekozen. Gamers verdenken Capcom ervan dat ze op deze manier doorverkoop tegen willen gaan.

Capcom zegt echter dat dit niet het geval is. De keuze om save-games niet te verwijderen is gedaan om 'arcade fighting game'-gevoel int act te houden. 

"There was no intention of lessening the experience of the game. Essentially, RE Mercs was treated like an arcade fighting game. You unlock characters, levels, etc and they just stay unlocked as they would in an arcade machine. There was no hidden motive to prevent buying used copies. It's not some secret form of DRM. It's simply the way we designed the save system to work with the arcade type of gameplay."

Als iemand nu de game zou overnemen van een andere persoon, heeft hij gelijk alle skill upgrades die de vorige eigenaar ook had. De savegame wordt opgeslagen op de cartridge zelf. Hoe Capcom hiermee het 'acade fighting game'-gevoel mee verbetert is niet echt bekend. 

"In Resident Evil: The Mercenaries 3D, all mission progress is saved directly to the Nintendo 3DS cartridge, where it cannot be reset. The nature of the game invites high levels of replayability, encouraging fans to improve mission scores.

The save mechanic ensures that both original and unlocked game content will be available to all users. Secondhand game sales were not a factor in this development decision, and we hope that all our consumers will be able to enjoy the entirety of the survival-action experiences that the game does offer."