FA Cup krijgt Budweiser als nieuwe sponsor

De FA Cup is niet meer. De Engelse voetbalbond heeft de naam van het toernooi verkocht aan de Amerikaanse maatschappij Budweiser.

Het Amerikaanse biermerk zal zijn naam voor de komende drie seizoenen voor ongeveer tien miljoen euro op jaarbasis verbinden aan het toernooi. Voorheen was E.ON de grote geldschieter achter het evenement, dat een grote traditie kent.

Alex Horne, secretaris van de FA op de persconferentie: "We zijn erg blij dat we een groot merk als Budmeiser als grote sponsor aan ons hebben gebonden. Net zoals de FA Cup heeft ook Budweiser een grote historie in de voetballerij."

"Budweiser is internationaal een groot merk, waardoor ook de FA Cup meer promotie wereldwijd kan verwachten. Dat is zowel voor de fans als spelers natuurlijk fantastisch. De FA Cup is zeer geliefd en we hopen dat die lijn wordt doorgetrokken met Budweiser", aldus Horne.

Budweiser zal fans de gelegenheid geven om in de toekomst een 'man of the match' te kiezen tijdens wedstrijden in de FA Cup. En de FA zal een deel van het sponsorgeld stoppen in een campagne voor 'verantwoord drinken'.