Weinig early-level drakengevechten in Skyrim

In een interview met IGN heeft Lead Designer Bruce Nesmith wat meer uitgelegd over de willekeurige drakengevechten in The Elder Scrolls V: Skyrim. Ze kunnen overal verschijnen, maar wanneer is meer dan alleen willekeur. Volgens hem zul je ze niet tegenkomen wanneer je als speler nog zacht en sappig bent.

"Wij beslissen wanneer deze willekeurige aanvallen plaatsvinden. Al onze 'willekeurige' momenten zijn eigenlijk uitgebreide keuzesystemen waarvan willekeur maar een onderdeel is. Draken verschijnen niet meteen in de game. Als dit wel gebeurt dan werkt de omgeving in je voordeel en heb je hulp van andere NPC's. Daarnaast zijn de draken zwakker; pas later in de game ben je vaker in je eentje en zijn de draken sterker", aldus Nesmith.

Ook geeft hij antwoord op het levelsysteem en de uitdaging die andere vijanden bieden, wat altijd een punt van discussie is geweest voor Oblivion. "Het is een systeem dat we continu tweaken en verbeteren. Het is extreem ingewikkeld en gedetailleerd. Het doel hierbij is dat de speler altijd nieuwe uitdagingen vindt die niet vervallen in een onmogelijke winst of waarbij overwinningen triviaal worden."

Overigens werd er gevraagd of de makers van Skyrim nog inspiratie haalden uit de mods voor Oblivion. Volgens hem waren een aantal boogschiet-mods de basis voor een paar veranderingen van de vaardigheid in Skyrim.

The Elder Scrolls: Skyrim komt uit op 11 november 2011 voor pc, Xbox 360 en PlayStation 3.