Scribblenauts: "Nobody Hates Puppies"

De formule om een succesvolle game te maken kan bestaan uit verschillende elementen. Sommige games werken verslavend, sommige zijn super innovatief. 5th Cell, de ontwikkelaar van Scribblenauts, deed het op een andere manier. Door te kijken naar marktleider Nintendogs wisten ze een succesformule op te stellen.

5th Cells Jeremaih Slaczka aan het woord:
"People think that Scribblenauts was some crazy idea, but when I was designing the base concept, I looked at Nintendogs. I asked, 'Why is that a market leader?' And I broke it down scientifically, looking at things - the art style, how the input works. The core theme is puppies, and you know, nobody hates puppies".

De opzet is dus een stuk minder romantisch dan we mogen denken. Draait het dan uiteindelijk toch alleen maar om keiharde Euro's? De creative director legt uit:
"We call it 'marketable innovation' here. Commercial viability is extremely important to us. When we do something, we don't just throw it at a wall and hope it sticks. We look at market data, what people are interested in playing, and offer our own take on that.

"... We call ourselves innovative and different - that's kind of our MO. So if we're going to say that, we shouldn't be stuck in our comfort zone. Whenever we do another project, we want to push the boundaries of what's comfortable to us... That's why we come into work very day."

Het draait dus om het combineren van een commercieel interessant product met innovatieve concepten en puppies. Of 5th Cells volgende game, Hybrid, ook een succes wordt is nog even afwachten. De Xbox Live Arcade shooter staat gepland voor een release in 2011.