'Skyrim-mods ook op de consoles'

Gamers die Skyrim voor PC kopen kunnen aan de hand van de bijgeleverde en exclusieve 'Creation Kit' hun eigen content maken. Mods zijn bekende kost voor The Elder Scrolls-serie. In Oblivion werd het bijvoorbeeld gebruikt om de level-scaling teniet te doen. Mogelijk vindt dit soort content de weg naar de consoles.

Als het aan Bethesda ligt worden PC-mods ook beschikbaar gemaakt voor de PS3 en 360-versies. Volgens hoofdproducent Todd Howard werkt de content die gemaakt is in de 'Creation Kit' al op de consoles, maar wordt de distributie een probleem, “It works on all the consoles. As far as the 360 and PS3, right now there’s not an avenue for us to make that available, but we’d very much like to find a way. We have talked to Microsoft and Sony, and so there's a chance it might happen one day, [but] I don't see it happening for release."

Volgens Howard is het zonde als de grote meerderheid van hun publiek geen toegang tot deze content heeft, “We'd like to see it happen, because it works, it's how we made the game. I think it's something really cool about what we do, but 90 per cent of our audience is on the consoles, so 90 per cent of our audience can't even see this thing. So if we can solve that we'd like to.”

The Elder Scrolls V: Skyrim zal op 11 november dit jaar op PC, Xbox 360 en PS3 onze vrije tijd vernietigen.

skyrim