NLEnergie staakt negatieve spotjes

NLEnergie stopt met de reclamespotjes waarin het bedrijf zich negatief uitlaat over concurrenten Essent en Nuon. Dat bevestigt een woordvoerder van het bedrijf vrijdagavond. Aanleiding om te stoppen met de spotjes is een uitspraak van de Reclame Code Commissie in een beroepszaak.

In een van de spotjes wordt gezegd dat een groot Duits energiebedrijf sinds kort eigenaar is van Essent. Het Duitse bedrijf zou de voor de overname betaalde 8,5 miljard euro willen terugverdienen, zo wordt beweerd in de reclame van NLEnergie.

De Reclame Code Commissie oordeelde over dit spotje dat onvoldoende is bewezen dat de tarieven omhoog gaan door de overname. Hoewel de uitspraak gericht was op het spotje over Essent, heeft NLEnergie besloten ook de stekker uit een soortgelijk spotje over Nuon te trekken. "De campagne liep al bijna ten einde. Over dik een week start een nieuwe campagne", aldus de woordvoerder.