'Nintendo geloofde eigenlijk niet in 3D'

Na de geflopte 3D Virtual Boy-spelcomputer uit 1995 hadden weinig werknemers van Nintendo nog vertrouwen in 3D-spelcomputers. Een 3D-scherm stond dan ook zeker niet op het prioriteitenlijstje van de hardwareontwikkelaars van Nintendo. Dat heeft hoofdontwikkelaar Hideki Konno gezegd volgens gamewebsite Gamasutra.

Volgens Konno was de mogelijkheid om ongemerkt contact te maken met wifi-internetverbindingen en andere 3DS-spelsystemen veel belangrijker. Het idee voor een 3D-scherm kwam pas toen een softwareontwikkelaar het opperde.

Veel werknemers binnen Nintendo waren terughoudend. Het verweer binnen de gamegigant nam af toen bleek dat spelers via een schuifknop de intensiteit van het 3D-scherm kunnen bepalen. "Mensen moesten het echt spelen om vertrouwen te krijgen in de 3DS", laat de hoofdontwikkelaar weten.

De Nintendo 3DS is sinds eind vorige maand verkrijgbaar in Japan. In het eerste weekend zijn bijna vierhonderdduizend exemplaren van de 3DS verkocht. De populairste spellen zijn het puzzelavontuur Professor Layton and the Miracle Mask en de verzorgingsgame Nintendogs + Cats.

Vanaf 25 maart ligt de 3D-spelcomputer in Nederland, de rest van Europa en in de Verenigde Staten in de winkel. Nintendo verwacht voor het einde van de maand wereldwijd vier miljoen 3DS-spelcomputer op de markt te hebben gebracht.


(Foto: Novum)

Submitter:  Bron: Novum