Nintendo: "Verpakkingen sporen de massa aan"

Laurent Fischer, marketing en PR voor Nintendo Europa, heeft aangegeven dat wie er gelooft dat het einde nabij is voor winkels en verpakkingen voor games het bij het verkeerde eind heeft. Die mensen delen niet dezelfde dagelijkse realiteit als die van de meeste consumenten.

Fischer gaf dit vorige maand aan tijdens het 3DS-evenement en hij zei dat Nintendo sterk in deze filosofie gelooft. Fischer geeft aan dat er geen link is tussen het groeien van de mobiele markt en het afnemen van de normale markt, het zijn twee totaal aparte markten.

Nintendo zal winkels en verpakkingen als de hoofdmarkt zien totdat de consumenten het anders willen. Volgens Fischer zijn de consumenten degenen die het besluit maken, bij elke nieuwe technologie wordt er wel gezegd dat binnen drie jaar de nieuwe standaard wordt. De mensen die dat zeggen hebben het bijna altijd fout.

Volgens Fischer is het niet te zeggen of een markt aan zal slaan binnen een bepaalde tijd. Soms slaat iets binnen een jaar aan, soms is het dood voordat je erover nadenkt en soms ben je tien jaar verder voordat het een succes wordt.