Dark Souls zal niet makkelijker zijn dan Demon's Souls

In een interview met Sony heeft Hidetaka Miyazaki, hoofdontwikkelaar van Dark Souls, aangegeven dat de moeilijkheidsgraad niet lager zal liggen dan die van Demon's Souls, de voorganger van Dark Souls. Miyazaki wil niet zozeer de moeilijkheid verhogen, maar meer de speler de mogelijkheid geven om zo vrij en strategisch mogelijk de moeilijkheidsgraad te overwinnen.

Wat is volgens de makers nou het geheim van het maken van een game met een hoge moeilijkheidsgraad die toch interessant voor elke speler blijven? Miyazaki vat het samen in de volgende drie hoofdpunten.

Nummer een is dat de moeilijkheid niet afhankelijk moet zijn van de vaardigheden van de speler. Volgens Miyazaki zul je de game moeten kunnen spelen ongeacht of je een snelle of trage reactiesnelheid hebt.
Ten tweede moet het sterven een gevoel achterlaten die je motiveert om een andere strategie te proberen. Dingen die je verliest als je sterft moeten opwegen tegen wat je verdient als je het nog een keer probeert.
Als laatste moet de moeilijkheid niet afhangen van herhaling. De makers van Dark Souls hebben elkkarakter, waaronder ook de vijanden, een hoge attack power gegeven en een lage defense. Ze willen liever dat je naar de strategie van de battle kijkt dan dat je gefrustreerd raakt door constant op dezelfde manier dood te gaan. 

Dark Souls is het vervolg op de succesvolle Demon's Souls, een actie RPG die zich afspeelt in een duistere fantasie wereld waarin je je eigen held maakt en avonturen beleeft. De game heeft in 2009 veel awards gekregen waaronder verschillende game of the year prijzen. De game is exclusief voor de PS3 uitgekomen, maar zijn vervolg, Dark Souls, zal ook op de Xbox 360 uitkomen.

Bekijk hieronder een recent interview van Gametrailers met nieuwe informatie van de game.