Skyrim wapenskills vervangen door skilltrees

Tijdens een Game Informer Podcast heeft Bethesda's Todd Howard het over de wapenskills in The Elder Scrolls V: Skyrim gehad. De wapenvaardigheden zijn drastisch veranderd en in een nieuw systeem gegoten dat doet denken aan Fallout 3's Perk-systeem. Individuele wapentypes hebben hun eigen skilltrees.

Skilltrees zijn 'bomen' waarin de speler hun vaardigheden kan uitbouwen. Zo bestaat er volgens Howard in Skyrim een speciale skilltree voor wapens die je in één hand kan dragen, een skilltree voor tweehandige wapens en een skilltree voor bogen (over magie is niets gezegd). In bijvoorbeeld de eenhandige wapens zijn de bijlen, zwaarden en knotsen onderverdeeld, die je elk kan verbeteren. Bethesda doet volgens Howard hard zijn best om op die manier de beste gameplay te bereiken.

The Elder Scrolls -fans zijn nogal huiverig dat Bethesda wederom bepaalde soorten wapens uit de game halen, iets wat in Oblivion en ook de games daarvoor was voorgekomen. Howard zegt dat de meeste wapens gewoon in de game zitten. Speren zaten er volgens Howard ('nog') niet in.

skyrim