Omzetten van PSOne-games gaat moeizaam

Het omzetten van PSOne-spellen naar huidige consoles gaat moeizaam, vertelde Sony vandaag. Er zijn al enkele remakes gemaakt van PSOne-spellen en de fans wachten met smart op nieuwe aankondigingen. Het omzetten van PSOne-spellen is nog steeds belangrijk bij Sony, maar het proces duurt gewoon lang.

Er moeten eerst exemplaren gevonden worden van het spel in alle talen. Daarna moet bekeken worden of alle licenties nog geldig zijn en zo niet, dan moeten ze opnieuw aangevraagd worden. Er moeten weer voor promotiedoeleinden plaatjes gevonden worden van het spel, omschrijvingen van alle plekken die te zien zijn en toestemming van Sony's Quality Assurance om goed te bugtesten. 

Sony vertelt dat een proces vaak op twee punten knelt: het (her)krijgen van de licenties en toestemming van QA om alles goed te testen. Het is mogelijk dat een licentie niet meer geldig is en een bedrijf de licentie niet meer wil uitgeven. Dan moet er naar een oplossing gezocht worden. Het is mogelijk dat een uitgever niet meer bestaat waardoor het onzeker is wie welke licenties bezit. 

Een ander probleem ligt bij QA. Sony verwoordde het als volgt:

"The other problem is failing QA because of serious bugs, and when I say bugs, I mean giant cockroach-sized uber-bugs. I have seen a lot of PSOne QA reports with some weird and wonderful errors: menu screens with upside down text, explosions that kill your character at random after watching a cut-scene, games that continue to slow down the longer you play them, or music that sounds like it's coming from the bottom of a well... the list goes on."