Snelle netcode in Marvel vs Capcom 3

Lag is de grootste boosdoener in online vechtspellen. Daarom is de online netcode voor Marvel vs Capcom 3 is "zo snel als het licht," volgens maker Capcom. Dit houdt in dat online vechtpartijen vlekkeloos moeten verlopen met weinig lag, tenzij de tegenstander aan de andere kant van de wereld woont.

"Buiten geografische lag zie ik geen probleem in ons huidige systeem," aldus producer Ryota Niitsuma. "Het maken van de netcode was uitdagender dan voor Super Street Fighter IV doordat er meer personages en effecten rondvliegen op het scherm."

Marvel vs Capcom 3 is een drie-tegen-drie game met een hoog tempo, dus is er meer data die verstuurd moet worden. Maar dit moet allemaal razendsnel werken, aldus Capcom. De online modi van MvC 3 zijn nog niet allemaal aangekondigd, maar Niitsuma zegt dat het kiezen van drie personages en drie assist types ook heel snel zal gaan, zodat mensen die een hoop potjes per dag spelen niet veel tijd verliezen aan het kiezen.

"Het concept draait om herhaaldelijkheid," aldus Niitsuma. "Sommige mensen zullen steeds weer opnieuw spelen, en wij moet ervoor zorgen dat dit zo comfortabel mogelijk gaat."

Met dit als doeleind zal de speler profielen aan kunnen maken met vaste personages en assist types erin, zodat ze niet elke keer weer alles uit hoeven te zoeken. Of de online modi echt zo goed zullen werken als beloofd zullen we snel zien, want Marvel vs Capcom 3 komt al op 18 februari uit voor de Playstation 3 en Xbox 360.