TNT verliest veel klanten door stakingen

Postbedrijf TNT is als gevolg van de staking van zijn postbodes de afgelopen tijd al 'honderden grote en kleinere klanten' in Nederland kwijtgeraakt. Daar komt nog bij dat meerdere klanten TNT hebben gemeld dat zij willen overstappen op digitale post. Dat zegt directeur Pieter Kunz van TNT Post donderdag in Het Financieele Dagblad.

Volgens Kunz is de overstap naar digitale postbezorging voor TNT nog veel gevaarlijker dan de overstap naar een concurrent. "Als iemand overstapt naar een ander postbedrijf, kunnen we die terugwinnen door meer kwaliteit te leveren. Maar een klant die op digitale post overgaat, zijn we echt kwijt. De staking is slecht voor ons."

Party-organisator Joost van Bellen beaamt dat hij de flyers van het jaarlijkse feest Manifesto door 'de staking, slecht weer en slecht beleid van TNT' niet op tijd bij de doelgroep krijgt. Uit arren moede verstuurt hij de uitnodigingen nu digitaal.

Voorts kost de poststaking bol.com honderdduizenden euro's, omdat de webwinkel het duurdere TNT Pakketpost inhuurt om zijn belofte 'vandaag besteld morgen bezorgd' waar te maken.