Black Ops goed voor de verkopen van de Rolling Stones

Voor de launch van Call of Duty: Black Ops is een trailer gelanceerd die een liedje van de Rolling Stones als muziek gebruikte. Het liedje 'Gimme Shelter' is nu volgens het Amerikaanse Billboard een stuk vaker verkocht door de release van het spel op 9 november, twee weken terug.

In de week van 31 oktober is het liedje zo'n 2.000 keer verkocht, in de week voor de lancering was dit zo'n 5.000 stuks. In de week van de lancering van het spel verkocht het nummer zo'n 11.000 keer. Volgens Activision was het niet makkelijk om het nummer als soundtrack voor de trailer te krijgen.

Iemand van Activision moest ervoor speciaal naar New York vliegen om goedkeuring te krijgen voor de rechten van het nummer. Daarnaast mocht het bedrijf dat de rechten bezat ook de trailer aanpassen als dat nodig was. Ook voor Activision was dit de eerste keer dat iemand anders daarvoor mocht beslissen.

Bekijk hieronder de bewuste trailer met 'Gimme Shelter' van de Rolling Stones.