Uitsel DNF niets te maken met 'perfectheid'

De originele Duke Nukem-designer George Broussard heeft gezegd dat het uitstel van Duke Nukem Forever niets te maken had met het nastreven van "perfectie", maar meer met licenties van engines en ontwikkelproblemen.

Het spel was gewoon nog niet klaar. “I wish there was an easy or dramatic answer for what took so long but there just isn’t”, zegt Broussard. “It was just never ready. We had lots of development issues along the way. It wasn’t a quest for perfection as some silly article in Wired implied last year."

“I think what hurt us the most was licensing engines and trying to change them too much. Shit happens and after delays the options are to continue or kill the game. I never wanted to kill the game. We got things turned around dramatically in 2007-2009, with a lot of new hires, and most of the game as it exists today was created in that timeframe.”

Een herhalende grap binnen het ontwikkelteam was dat hun teamleider, Broussard, geen nieuwe games mocht zien in de tijd dat ze bezig waren met Forever. Hij wilde namelijk iedere keer nieuwe onderdelen toevoegen, zodat hun paradepaard zich echt zou onderscheiden van de andere ‘simpele’ first person shooters, wat al snel de argwaan opwekte dat Broussard eigenlijk niet wist hoe het uiteindelijke product er uit moest komen te zien.

Bovenstaande spreekt zijn meest recente uitspraak enorm tegen. Wat er dus van waar is, hangt voorlopig nog in het midden. Om meer te weten te komen over de ontwikkeling van Duke Nukem Forever, kun je hier klikken om ons achtergrondartikel daarover te lezen.