'Battle.net grootste uitdaging Blizzard ooit'

De makers van Starcraft 2 en World of Warcraft hebben de afgelopen jaren het meeste moeite gehad met de productie van het online netwerk battle.net. Dat zei ontwikkelaar Matthew Verslyus van Blizzard Entertainment zondag tijdens de conferentie GDC Online. Battle.net maakt het mogelijk om te chatten met vrienden en andere spelers die een andere game van Blizzard spelen. Battle.net ondersteunt alleen de nieuwere titels van Blizzard, te weten Starcraft 2, World of Warcraft en binnenkort ook Diablo 3.

Met de lancering van Starcraft 2 bracht het bedrijf ook het vernieuwde battle.net online. Starcraft 2 was de eerste game van Blizzard in ruim zeven jaar die niets te maken had met de online game World of Warcraft. "Het was echt even aanpassen voor ons", vertelde Verslyus volgens de gamesite Gamasutra

"Meer dan twaalf miljoen spelers met elkaar verbinden en dat niet verkloten, is lastig", zei projectleider Greg Canessa. "Het is erg moeilijk dit soort dingen te maken.? Starcraft 2 maakt gebruik van battle.net om gamers tegen elkaar te laten spelen en met elkaar te laten communiceren. De lancering van het spel is zelfs enkele keren uitgesteld om Battle.net te optimaliseren.