Problemen op 360 voor Halo: Reach

Halo: Reach is nog geen week verkrijgbaar of de eerste gebruikersproblemen zijn reeds opgedoken. Volgens Product-Reviews.net hebben spelers welke in bezit zijn van de allereerste generatie 360 consoles (20GB Pro) een grote kans op problemen tijdens het spelen van de campaign. Veel voorkomende problemen zijn freezes en ‘disc read errors’ tijdens het spelen of installeren van de game op de harde schijf. Een toekomstige patch zal naar alle waarschijnlijkheid soelaas moeten bieden. Bungie medewerker ‘Urk’ verwijst spelers op het Bungie forum in ieder geval door naar de klantenservice van Microsoft.

Ook de nieuwe 360 slim modellen blijken niet geheel buiten schot. Er zijn meldingen waarbij spelers met een 4GB versie niet in staat waren om de campaign in co-op te spelen. Reach vraagt namelijk om een harde schijf om verder te kunnen. Spelers met een 360 slim 4GB zien zich dus genoodzaakt om een 250GB harde schijf aan te schaffen om Halo: Reach in co-op te kunnen spelen. Het toevoegen van USB geheugen is niet voldoende, alleen een Microsoft gecertificeerde schijf zal werken. Hoewel er op de verpakking nergens expliciet staat vermeld dat er een harde schijf nodig is, staat er in de kleine lettertjes wel opgemerkt dat ‘opslag-eisen kunnen veranderen’.