AH past 'misleidende' tekst op melkpakken aan

Albert Heijn gaat de tekst op de melkpakken van het huismerk aanpassen. De Reclame Code Commissie oordeelde vorige week dat de tekst 'Van Hollandse Weide' misleidend en oneerlijk is.

De melk komt namelijk niet altijd van koeien die in de wei lopen. Albert Heijn stelde eerder dat een 'aanzienlijk percentage' wel in de wei loopt en dat de slogan meer was bedoeld om duidelijk te maken dat het om een Nederlands product gaat.

Tegen de niet bindende uitspraak was nog beroep mogelijk, maar een woordvoerder zegt dat de grootgrutter begrijpt dat de tekst verkeerd kan worden opgevat. Wat de nieuwe tekst wordt, is nog niet bekend.

De klacht was ingediend door een biologische veehouder die vond dat Albert Heijn een verkeerde indruk wekte. De stichting Wakker Dier had in 2006 al een klacht ingediend, maar de reclamecode was toen minder streng dan tegenwoordig en dus kreeg de stichting nul op het rekest.

De oplossing waar Albert Heijn nu mee komt is waarschijnlijk niet waar de stichting op had gehoopt. Wakker Dier hoopte dat Albert Heijn overstapt op 'echte' weidemelk.

AH past 'misleidende' tekst op melkpakken aan

AH past 'misleidende' tekst op melkpakken aan (Foto: Novum)