'FIA strenger op flexibele vleugels'

Autosport meldt dat de internationale autosportbond FIA de tests op het doorbuigen van de voorvleugels waarschijnlijk strenger gaat maken. De wing end-plates mogen nu nog tien millimeter doorbuigen bij een belasting van 50 kilogram (500 Newton), maar de FIA wil dit veranderen naar 20 millimeter bij 100 kilogram.

Tijdens de Grand Prix van Hongarije was duidelijk te zien dat de voorvleugels van Ferrari en Red Bull Racing veel lager hingen dan die van andere teams. Ross Brawn, teambaas van Mercedes GP eiste meer duidelijkheid: "Van wat ik begrijp verandert de manier van het testen van de flexibiliteit van de voorvleugel. De betreffende auto's komen nu gewoon door de tests, dus de proeven zijn niet correct. We willen duidelijkheid. Als dit geaccepteerd wordt, dan gaan wij er ook mee aan de slag voor volgend jaar."

Red Bull Racing-coureur Mark Webber is van mening dat de concurrentie jaloers is: "Onze jongens werken zich uit de naad om een auto in de geest van de reglementen te ontwerpen en bij elke test van de FIA is de wagen goedgekeurd. Anderen zijn niet blij als ze de tijden zien, dus proberen ze dat op deze manier uit te leggen. Ze staan onder druk en worden zoek gereden, en dan krijg je dit."