Sony gaat zich concentreren op de hardcore markt

Tijdens het PlayStation Bèta Rooms evenement heeft MusterBuster, de Engelse community manager van PlayStation, aangegeven dat ze zich weer gaan richten op de hardcore-gamers nadat ze het afgelopen jaar zich meer gericht had op de casual markt met games zoals Buzz, Eyepet en Invizimals voor de PS3 en PSP.

Het PlayStation Bèta Rooms evenement houdt in dat er op een locatie voor genodigden die zich hebben opgegeven een ruimte is gecreëerd waar spelers dus de nieuwste games kunnen spelen. Dit weekend was het eerste evenement in Birmingham en onder andere Killzone 3, Gran Turismo 5 en Little Big Planet 2 waren er te spelen.

MusterBuster geeft aan dat de hardcore-gamers belangrijk zijn, zij zijn veelal het actiefst in de community, geven het meeste feedback en zijn ook nog het meest toegewijd. Daarnaast geeft hij aan dat hij de spelers dichterbij elkaar wil brengen en het liefst doet hij dat door tweehonderd mensen samen te brengen en een Killzone tournament te laten spelen in dezelfde ruimte.

Wat dit precies gaat inhouden voor komende games of evenementen van Sony is nog niet bekend.

Beta Rooms