Guild Wars 2 maakt levellen leuker

Ontwikkelaar Isaiah Cartwright heeft in een blog op de site van de ontwikkelaar wat meer uitgelegd over het levellen in Guild Wars 2. Hij legt uit dat een groot probleem vaak is dat mensen na uren spelen in een MMORPG nog steeds niet het gevoel hebben wat behaald te hebben. In Guild Wars 2 gaan ze dit proberen op te lossen.

De bedoeling zal zijn dat het niet meer dagen moet kosten om bijvoorbeeld een volgend level te bereiken, casual-gamers die een paar uurtjes spelen zullen meer het gevoel krijgen dat ze dingen bereiken en de hardcore-gamers zullen sneller door de levels heen kunnen klimmen en alle content ervaren hoe zij dit willen.

Dit willen ze behalen door ten eerste de levelcap te verhogen naar tachtig maar de tijd tussen levels zal korter zijn en niet zoals normaal steeds langer worden. Als de ontwikkelaar wil dat je elke paar uur een level omhooggaat, waarom niet door heel het spel?

Cartwright geeft aan dat dit allemaal nog niet klaar is en dat vooruitgang meer is dan alleen maar levellen, in Guild Wars 2 zitten er ook achievements, skills, dungeons, voorwerpen en nog heel veel meer.

Guild Wars 2 staat gepland voor een release in eind 2010 of in 2011, er is nog geen datum gepland. Op de Gamescom zal de eerste publieke demo getoond gaan worden.

Curve
De curve die ze in gedachten hebben