Dead Rising 2 toont minder zombies dan het kan

Shin Ohara, co-producer voor Dead Rising 2 heeft in een interview aangegeven dat te veel zombies op je scherm het spel kan ruïneren. Volgens Ohara is de techniek geen probleem om een grote hoevelheid zombies op het scherm te tonen maar met te veel zombies heeft de speler minder bewegingsruimte en dat is niet de bedoeling.

Vorig jaar op Captivate (Capcoms event) hebben ze een demo getoond met een stuk land van zo'n tien meter breed en tweehonderd meter lang, in dat stuk werden 7000 zombies geplaatst maar na 3000 zag je geen verschil meer met 7000. De limiet van het aantal zombies tegelijk op je scherm ligt rond de 7000 maar in de ruimtes van het spel kom je er vaak maar 500 tot 1000 tegen.

Door minder zombies op het scherm te plaatsen behoudt de speler zijn vrijheid om makkelijk te bewegen, maar niet te makkelijk want de zombies vormen nog wel een obstakel. Nu kan je makkelijk om ze heen rennen, over ze heen springen of ze doden met de wapens die je vindt.

Dead Rising 2 komt op één oktober uit voor de PC, Xbox 360 en de PS3. Op de Xbox 360 komt er 31 augustus een prequel-download genaamd Case Zero uit voor 400 MSP.