Sony patenteert 3D multiplayer tech

Sony heeft, naast 3D-games en motioncontrollers, meer noten op zijn zang. Ze hebben namelijk een jaar geleden een patent ingediend dat gebruik gaat maken van de 3D functionaliteit van een TV-scherm en de zogenaamde 3D-shutterglasses. Vorige week werd dit gepubliceerd.

De patenten zijn op zijn minst interessant te noemen, omdat de beoogde technologie het mogelijk maakt om met z'n tweeën te gamen op hetzelfde scherm, maar zonder splitscreen. Met hulp van een 3D-shutterglasses, waarbij om en om de glazen van de bril op hoog tempo ondoorzichtig worden gemaakt om 3D te bewerkstelligen, is het ook mogelijk om twee schermsignalen in één beeld te verwerken.

Zo kunnen twee gamers, uitgerust met deze brillen, naar het scherm kijken maar allebei iets anders zien. Omdat de 3D-televisie op hoog tempo frames ververst, kunnen de brillen afzonderlijk gesynchroniseerd worden op één serie beeldjes.

Killzone zou je dus tegen elkaar kunnen spelen zonder dat degene naast je kan zien waar je je bevindt.

3d shutterglasses
De techiek van Sony dooft in onzichtbaar tempo niet één glas, maar twee glazen voor elke speler afzonderlijk.