Virtueel jongetje krijgt vorm door gamers

Het virtuele jongetje Milo ontwikkelt zijn eigen karakter dankzij duizenden gamers. Het spel wordt geladen van een centrale server, waarop ook alle data van alle spelers ter wereld wordt opgeslagen. Het magazine Wired schrijft dinsdag op zijn website dat gamevisionair Peter Molyneux dit vertelde tijdens een conferentie in Oxford.

Hoewel Milo's kennis op een centrale computer opgeslagen wordt, beleeft elke speler zijn eigen avonturen met Milo. De keuzes die tijdens de avonturen met Milo gemaakt worden, hebben invloed op het virtuele jongetje. Iedereen zal een persoonlijke Milo hebben, klonken de veelbelovende woorden van Molyneux.

Milo & Kate is een interactief verhaal over het kleine jongetje Milo en zijn hond Kate. Milo is met zijn ouders naar het platteland verhuisd. Wie het spel speelt, is zijn eerste vriend. Alles in 'Milo & Kate' werkt via de bewegingsgevoelige Kinect-camera. Via deze speciale camera is het mogelijk om games met lichaamsbewegingen en stemcommando's te spelen.

Milo kan reageren op handelingen van de gamer, maar het jongetje kan ook emoties tonen. Zo twijfelt hij wanneer de speler hem uitdaagt een slak te pletten, en is het mogelijk om Milo te troosten wanneer hij verdrietig is. Dankzij de interactie met spelers leert Milo steeds meer en ontwikkelt hij zich als persoon.

Het is niet bekend wanneer Milo & Kate voor de Xbox 360 verschijnt. De speciale Kinect-camera wordt dit najaar verwacht.

Virtueel jongetje krijgt vorm door gamers
Virtueel jongetje krijgt vorm door gamers (Foto: Novum)