Chatten tussen verschillende Blizzard-games

Vanaf nu is het mogelijk om te chatten met vrienden in verschillende games van Blizzard. Ongeacht welke game er gespeeld wordt, op welke server of in welk team men speelt, chatten werkt nu altijd dankzij Battle.net Real ID.

Woensdag werd World of Warcraft-patch 3.3.5 gelanceerd waarin de koppeling met Blizzards nieuwe feature wordt gemaakt. Elke speler van World of Warcraft, en vanaf 27 juli ook Starcraft II, beschikt over een Battle.net-account. Door via de website Battle.net je vrienden toe te voegen, kan je altijd met ze chatten in verschillende games van gamestudio Blizzard.

Spelers van een game als World of Warcraft kunnen een karakter van een andere speler toevoegen aan hun vriendenlijst. Pas wanneer de twee spelers ook de Real ID hebben uitgewisseld, wordt het mogelijk om alle personages van die persoon te zien. Zo zien vrienden altijd wie wat speelt met welk personage. Real ID maakt ook 'cross-game-chat' mogelijk, waardoor bijvoorbeeld Starcraft II-spelende gamers kunnen communiceren met hun vrienden in World of Warcraft.

Naast de introductie van Battle.net Real ID introduceert de nieuwe patch ook een nieuwe uitdaging voor spelers van World of Warcraft. Het toevluchtsoord van de rode draken, The Ruby Sanctum, is nu te betreden. Eieren van de rode draken zijn kapot gemaakt, en dat kan desastreuze gevolgen hebben voor de toekomst van de gamewereld Azeroth. The Ruby Sanctum is de eerste stap voor de introductie van de derde uitbreiding voor World of Warcraft, World of Warcraft: Cataclysm. Hoewel Blizzard de kaken stijf op elkaar houdt, wordt verwacht dat deze uitbreiding rond de jaarwisseling verschijnt.

Chatten tussen verschillende Blizzard-games
Chatten tussen verschillende Blizzard-games