Mafia 2 gericht op realisme

Mafia 2 moet straks een realistische spelervaring gaan brengen. Deze insteek heeft volgens gamedesigner Alex Cox van 2K Games grote gevolgen voor de spelwereld gehad.

"Elke vijand legt na maximaal twee rake kogels het loodje en de speler kan zelf ook maar vier of vijf kogels incasseren," aldus Cox in gesprek met het blad Xbox World 360. "Dit houdt de actie lekker snel en draagt bij aan onze realistische benadering."

De spelwereld van Mafia 2 is niet zonder wetten of regels. "De politie is altijd aanwezig. Ze kunnen je op basis van je nummerplaat aanhouden of achtervolgen als je te veel overtredingen hebt gemaakt", aldus Cox.

Op deze manier moet de speler een grotere binding krijgen met zijn auto. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk dat je zonder benzine komt te staan. Om dit te voorkomen zal de speler zo nu en dan moeten tanken. Wanneer er dus tijd in de auto wordt gestopt door 'm te tunen, moet er wel met liefde worden omgesprongen met de vierwieler in kwestie.

Mafia II komt dit najaar uit voor Xbox 360, Playstation 3 en PC.

'Mafia 2' gericht op realisme
'Mafia 2' gericht op realisme (Foto: Novum)