Z-Korea stelt avondklok in voor gamers

De Zuid-Koreaanse regering gaat een avondklok instellen voor jonge gamers. Dit schrijft de website van de Koreaanse krant The Korea Herald. De reden voor deze drastische maatregel is een toename van gameverslaafde jongeren.

Vooral het MMORPG-genre wordt vaak in verband gebracht met gameverslaving. In Europa en de Verenigde Staten is World of Warcraft de grootste game in dit genre, met ruim 11 miljoen spelers.

In Zuid-Korea is de markt meer gesegmenteerd. Op dit moment zullen vier games worden aangepakt, waaronder het populaire Dungeon & Fighter en Dragon Nest. In de loop van 2010 moeten daar nog 15 games bij komen. Hiermee pakt het ministerie 79 procent van alle online gamende Koreanen aan. Om een onbekende reden worden de populaire MMORPG's Lineage en Lineage 2 niet meegenomen in de aanpak van de Koreaanse overheid.

Het plan is opgezet door het Koreaanse ministerie van cultuur, sport en toerisme. Dit ministerie heeft al jaren te maken met de excessen van de Koreaanse jeugd op het gebied van gamen. De maatregelen dwingen jongeren te stoppen met gamen.

Zo gaat de snelheid van de internetverbinding drastisch omlaag wanneer gamers te lang aan het spelen zijn. Daarnaast zullen gamers op een zelf te bepalen moment zonder internet zitten. Vanaf twaalf, een of twee uur geldt een avondklok met een tijdsperiode van zes uur.

De aanpak volgt nadat er mensen zijn overleden aan de gevolgen van uitdroging, terwijl zij uren achtereen aan het gamen waren, zonder rustpauze. Een ander verhaal vertelt de dramatische dood van een kind. Het kind overleed door verhongering en uitdroging nadat twee ouders de voorkeur gaven aan het opvoeden van een virtueel kind op de pc in plaats van hun eigen kind.

Korea stelt avondklok in voor gamers
Korea stelt avondklok in voor gamers