Rockstar: "Ontwikkeling Red Dead was tergend"

"De productie van Red Dead Redemption was tergend, maar uiteindelijk zeker de moeite waard", zegt Dan Houser. In de nieuwste uitgave van GamesTM doet de mede-directeur van Rockstar een boekje open over het ontwikkelingsproces van de Western-game.

"Het project was een lange, tergende en enorm uitdagende onderneming", begint Houser. "Daar heeft het grote productieteam, onze sterke RAGE engine en onze ervaring met het maken van een open spelwereld niets aan kunnen veranderen."

Het creëren van diversiteit was volgens Houser één van de grootste opgaves. "We wilden enorm veel klassieke Western-elementen in de game verwerken om de actie lekker afwisselend te houden. Het is echter niet zo gemakkelijk om dramatische schietpartijen, gevechten op een postkoets, overvallen en bargevechten naadloos in een spelwereld te verwerken."

Red Dead Redemption is het vervolg op Red Dead Revolver uit 2004. Het chaotische Wilde Westen moet plaatsmaken voor de industriële revolutie. Als voormalig crimineel John Marston moet je proberen te overleven in één van de laatste wilde gebieden in het Amerikaanse landschap.

Rockstar: 'ontwikkeling 'Red Dead' was tergend'
Klik hier voor de trailer