Lindsay wil honderd miljoen schadevergoeding

Lindsay Lohan heeft een Amerikaanse bedrijf aangeklaagd voor honderd miljoen dollar omdat in een reclamespotje een geintje werd gemaakt over haar drankverslaving. Dit bericht het Amerikaanse dagblad The New York Post.

In een commercial voor het financiële bedrijf E-Trade zijn twee pratende baby's te zien, die samen een stelletje zouden zijn. Het meisje klaagt over een andere baby genaamd Lindsay, die het jongetje ingepikt zou hebben en die een "milkaholic" zou zijn. En daar kon Lindsay niet om lachen. De 23-jarige beroemdheid wil dan ook een schadevergoeding van honderd miljoen dollar, een bedrag waar ze haar vermeende drank- en cokeverslaving in elk geval weer een paar jaartjes mee kan financieren.

Ook al is het reclamespotje al een maand op de Amerikaanse tv te zien, toch besloot Lohan maandag pas naar de rechtbank te stappen. Volgens haar advocate Stephanie Ovadia maakt Li-Lo een goede kans. Volgens de juriste is Lindsay inmiddels een net zo'n beroemde naam als Madonna of Cher, en zou het duidelijk moeten zijn dat in de tv-spot naar Lohan wordt verwezen: "Ze gebruiken haar naam om haar belachelijk te maken. Waarom gebruikten ze niet een naam als Susan? Iedereen heeft het erover en iedereen weet dat het om Lindsay Lohan gaat", aldus Ovadia.

Volgens E-Trade is de naam Lindsay wel degelijk willekeurig gekozen. "Het is een populaire babynaam en het was toevallig ook de naam van iemand van het reclamebureau", aldus een woordvoerder van E-Trade.

Lindsay wil honderd miljoen schadevergoeding
Lindsay wil honderd miljoen schadevergoeding (Foto: Novum)