God of War producer geen problemen met rip-offs

Niemand kan ontkennen dat bepaalde ontwikkelaars proberen God of War te imiteren. Laatst kwam mijn wederhelft een glaasje water halen ergens diep in de nacht. Ze keek naar mijn slachtpartijen in een bepaalde cirkel van de hel en een beetje verbaasd vroeg ze: “Speelde jij een tijdje geleden niet hetzelfde spel? Alleen dan met een ander poppetje”.  

God of War III senior producer  Steve Caterson werd door Industry Gamers gevraagd of hij het erg vond dat zijn game gekopieerd werd door andere ontwikkelaars. Hij had het volgende te zeggen:” Als ze ons imiteren zie ik dat alleen maar als een compliment. Eerlijk gezegd houden we ons niet zo bezig met andere ontwikkelaars,  meer met onszelf. We willen met iedere nieuwe game onszelf overtreffen en we zijn zwaar kritisch op ons eigen werk. In God of War II wilde we de Hydra uit deel 1 overtreffen. Dat hadden we voor elkaar met de Colossus. Voor God of War III lag de lat dus nog veel hoger, want moesten dat gevecht kost wat kost overtreffen. Wij zijn ervan overtuigd dat dat gelukt is!”

Nog heel eventjes en we zullen weten of deze ruige claim op waarheid berust, maar gezien de geschiedenis van de God of War-serie zou ik me geen zorgen maken.