EA's "Ten Dollar Project"

Mensen die recentelijk Mass Effect 2, The Saboteur of Dragon Age: Origins nieuw hebben aangeschaft hebben er reeds kennis mee kunnen maken. Een code die eenmalig gebruikt kan worden voor content waar spelers die dezelfde game tweedehands aanschaffen voor dienen te betalen. Een voorbeeld hiervan is de 'Cerberus Network' uitbreiding van Mass Effect 2.

EA directeur John Riccitiello doopte dit het "Ten Dollar Project", een maatregel om een deel van de geschatte $2 miljard omzet in tweedehands games terug te verdienen. "Ten Dollar Project" is één van de noviteiten welke EA moet helpen om te kunnen overleven als één van de marktleiders in de game industrie. Over het derde kwartaal van 2009 zag de uitgever zijn omzet met 25% afnemen.

 Een oud consultant van EA bleef echter sceptisch in een interview met BusinessWeek; "Hoewel het mogelijk is dat EA zal slagen om deze moeilijke omschakeling te maken van het verkopen van boxed content naar digitale, heeft het verleden reeds anders laten zien".

 De toekomst zal uitwijzen of gamers zitten te wachten op het kopen van extra content voor een tweedehands game of niet.