EA: "Gameprijzen gaan zakken de komende jaren"

Al geruime tijd zijn de adviesprijzen van games vrij stabiel gebleven. Betaalde je voor een spel op de SNES nog rond de 130 Gulden, tot voor kort kostte de gemiddelde consolegame je bij de launch €59. Inmiddels is het een tientje duurder, maar daar gaat volgens EA Canada-medewerker Jason DeLong de komende jaren verandering in komen. Ook hij denkt namelijk dat in de komende jaren de industrie zich zal gaan richten op games die een kleinere ervaring bieden als je ze aanschaft, waardoor ze ook goedkoper in de winkels gelegd kunnen worden. Voor mensen die daarna meer willen zal er Downloadable Content beschikbaar zijn.

Volgens DeLong zou deze ontwikkeling niet alleen de gemiddelde consument uitgaven schelen, maar zal ook de industrie ervan profiteren. Games ontwikkelen is tegenwoordig een vrij dure hobby en door de hoge prijzen kopen consumenten bij lange na niet alle grote titels. Het vinden van een oplossing, waardoor er geld verdiend kan blijven worden is een grote uitdaging en hij ziet het genoemde systeem als een prima oplossing.