Domino Day trekt bijna 2,9 miljoen kijkers

Domino Day heeft gisteravond gemiddeld 2.890.0000 Nederlanders geboeid. De laatste minuten keken zelfs 2.899.000 Nederlanders naar de laatste stenen die omvielen en de uitzinnige reactie van de bouwers toen bleek dat hun recordpoging was geslaagd. Dit blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers van de Stichting KijkOnderzoek (SKO).

Domino Day was het best bekeken programma van de vrijdagavond. Tijdens het slot had de tv-show van SBS6 een marktaandeel van 46,3 procent. Dit betekent dat bijna de helft van alle Nederlandse televisiekijkers de laatste steentjes zag vallen. Gemiddeld had de show een marktaandeel van 40 procent; vier op de tien televisiekijkers keken vanaf negen uur 's avonds naar het spektakel.

Vorig jaar keken 2.742.000 Nederlanders en haalde de show de zesde plaats van best bekeken programma's over heel 2008, EK-voetbalwedstrijden niet meegerekend.

Tijdens de elfde editie van Domino Day, nota bene op vrijdag de dertiende, vielen 4.491.863 van de 4.8 miljoen opgestelde stenen in het WTC Expo in Leeuwarden om.