Cage: "Demo van Heavy Rain een hele opgave"

Begin volgend jaar zal Heavy Rain verschijnen voor de Playstation 3. De game wordt gemaakt door de makers van het succesvolle Fahrenheit. Volgens de makers zal Heavy Rain een compleet andere game worden dan wat we gewend zijn met een zeer emotioneel verhaal, onorthodoxe besturing en thema’s die alleen geschikt zijn voor volwassenen. Dit klinkt allemaal best vaag en als je nog geen idee hebt wat het allemaal inhoudt zal er een demo voor de game verschijnen om alles eens te proberen.

David Cage heeft bekend gemaakt dat de game een demo zal krijgen. Dit werd ook al bevestigd op de GC in 2008 maar David Cage heeft nu laten weten dat ze er druk mee bezig zijn. Hij zegt dat het een hele opgave is om één scene uit de game te pakken die een goed beeld geeft van de rest van de game.

If we show an action scene, some players will think that this is what Heavy Rain is all about, and it is the same thing if we show an exploration scene. The problem is that each scene of the game offers contextual game play, which is something very difficult to explain and convey in a single demo. Demos are often a double-edge thing: if you don’t release one, players may think that you have something to hide.

Heavy Rain bestaat uit verschillende gameplay-elementen. Zo zul je actie-scenes hebben maar ook delen in de game waarbij moeilijke beslissingen gemaakt moeten worden en stukken waarin je zaken zal moeten onderzoeken. Het is moeilijk om te beslissen wat je aan het publiek laat zien want die kunnen het idee krijgen dat die ene scene de hele game beschrijft terwijl er zoveel meer in zit.