Downloaden is de toekomst volgens president EA Sports

Peter Moore, president van EA Sports, vindt dat het traditionele verkoopmodel voor games (op cartridges of platte ronde schijfjes) een zinkend schip. Dit zei Moore tijdens de jaarlijkse PLAY Digital Media conferentie op de universiteit van Berkeley in Californië. Moore stelt ietwat gechargeerd dat we meer en meer richting een hybride model van digitale software-distributie bewegen.

"Look at the platform we're on, it's a burning platform", vertelt Moore. "As a concept, do you stay on the platform and face certain death, or do you jump into the water and face probable death? Most of you would choose probable death, so you start moving towards a hybrid model of digital distribution."

Terwijl de industrie blijft werken met verkoop van tastbare producten die verscheept moeten worden, wordt er steeds meer digitaal gedistribueerd. Dagelijks, wekelijks of maandelijks gebeurt dit al en wordt steeds minder verkocht op cartridges en discs, aldus Moore. Hij geeft daarnaast wel aan dat het nog wel een jaar of tien kan duren voordat digitale distributie de retaildistributie volledig van het toneel verdreven heeft. Tot slot geeft Peter Moore aan dat hij verwacht dat Microsoft de eerste partij zal zijn die een download-only console op de markt zal brengen.