Circuit Barcelona pakt laatste bocht aan

Het Circuit de Catalunya in Spanje gaat verbouwen. Met het oog op de veiligheid zal het gedeelte tussen de laatste twee bochten voor start/finish flink aangepast worden. De laatste bocht, New Holland, zal compleet verdwijnen, terwijl de een na laatste bocht (Europcar) grotendeels ongewijzigd zal blijven.

Het rempunt van de bocht Europcar zal niet veranderen, maar na het uitkomen van deze bocht zal er een klein recht stuk volgen. Daarna volgt er een rechterbocht, gevolgd door een chicane die vervolgens uitkomt op het rechte stuk naar de finish. De uitloopzones van deze bochten worden eveneens aangepast, in plaats van grind zal er nu asfalt komen te liggen.

De organisatie hoopt hiermee het slipstreamen op het rechte stuk te bevorderen, wat voorheen door de snelle laatste bocht praktisch onmogelijk was. Op deze manier zouden er makkelijker inhaalacties uitgevoerd kunnen worden aan het einde van het rechte stuk.

Verder wordt de uitloopzone in de bocht Würth verbreed, komen er zes pitboxen bij en wordt de paddock uitgebreid.