PS3 marketing slaat nieuwe weg in

Na een weinig succesvolle poging bij de lancering in 2006, gaat Sony nu wederom proberen de Playstation 3 neer te zetten als 'meer dan alleen een game console'. In een nieuwe reclamecampagne omschrijft de Japanse electronicagigant de PS3 als een alles in één media center, "that only does everything". De PS3 is volgens de nieuwe campagne een serieus alternatief voor al die dure en omslachtige 'home cinema systems'. "Voor 299 dollar heb je een apparaat in huis dat alles kan wat een multi media center kan, plus: je kunt er op gamen," lijkt de teneur te zijn van de advertenties die binnenkort in de USA op de buis komen.

Game console of 'Home Entertainment Center'?
Volgens SCEA senior vice president of marketing Peter Dille, zijn de movie downloading- and Blu-ray capaciteiten van de console tot nog toe veel te weinig belicht.
"We have been a game company for years and we would never walk away from that, but research confirmed there is a larger proposition under our nose," aldus Dille in de Los Angeles Times. Hij voegt daaraan toe: "We wanted to reposition [the PS3] as a total entertainment solution. We felt like we can really own entertainment."

Met de nieuwe campagne hoopt Sony de PS3 ook interessant te maken voor 'moms and dads' en op die manier nieuwe kopers te vinden. Kopers die anders wellicht de aanschaf van een Playstation niet eens zouden hebben overwogen.

Wat vinden jullie? Is dit een slimme zet van Sony? Of kunnen ze zich beter op de game-markt concentreren en zorgt deze campagne voor een verwatering van het imago van de PS3 als een 'top of the line, hard core gaming device'?


Hier alvast twee commercials uit de nieuwe campagne.