Alan Wake zal verlichten

Alan Wake is ondertussen al een half Decennium in ontwikkeling en nog steeds is weinig duidelijk over de game. Een aantal nieuwe details zijn aan het licht gekomen (woordspeling!) door een interview van een Gamewebsite uit Noorwegen.

Oskari Hakkinen, Lead Designer van Remedy vertelt in een interview te hopen dat Alan Wake het gebruik van licht een belangrijker onderdeel in games zal maken.

"Just as Remedy made bullet time popular with Max Payne, it hopes to make light a new innovation for gaming. "

In het interview wordt ook duidelijk dat licht een belangrijke rol zal spelen in het vecht systeem. We kunnen verwachten van Alan Wake dat het een psychologische thriller wordt met minder actie dan Max Payne maar een verhaallijn waar de speler meer betrokken wordt dan bij een horror game zoals Silent Hill. Ook het actieve weer-systeem zal een grote rol spelen. Mist maakt je bijvoorbeeld minder zichtbaar en door regen zal je auto anders reageren.

Het verhaal is opgebroken in meerdere episodes, vergelijkbaar met TV-series. Elke episode heeft unieke content en ook kun je het nodige aantal cliffhangers verwachten.




De zaklamp is je beste vriend..