Epic zal nieuwe Unreal Engine 3 foefjes laten zien op GDC

Op de komende Game Developers Conference zal Epic achter gesloten deuren hun nieuwste toevoegingen aan de Unreal Engine 3 laten zien.

De eerste toevoeging is Unreal Lightmass, een nieuwe belichting-uitreken-unit. Deze produceert statische belichting met next-gen effecten zoals accurate zachte schaduwen, diffuse en speculaire interreflectie en color bleeding. Daarnaast is Swarm, Epics gedistribueerde computer framework geupdate zodat het uitrekenen van belichting nu tot tien keer sneller gaat.

De tweede belangrijke toevoeging is de Unreal Master Control Program, een online service architectuur die Epic ontworpen heeft voor gebruik met Gears of War 2. De service biedt ondersteuning aan aankondigingen, populatie tracking, data collectie van hardware, profielen en statistieken waarmee het mogelijk is om heatmaps en dergelijke te genereren.

Daarnaast komt Epic Games China ook met een geïntegreerde back-end voor MMO-games, en komt er ook een nieuwe content browser waarmee het stukken makkelijker moet worden om game-assets te vinden in de enorme hooistapel die games soms kunnen worden, onder andere dankzij het gebruik van thumbnail previews.

Tim Sweeney, CEO en technisch directeur van Epic had er het volgende over te zeggen:

We looked at how easy it was to search the net with Google, and find photos on Flickr, and redesigned Unreal Engine 3's content searching and tagging along those lines. The result was a productivity boon for artists and designers.


Eén van de vele games die gebruik maakt van de Unreal Engine 3