Chop Till You Drop op veel punten anders dan voorganger

Dead Rising was een fijne verrassing toen deze verscheen op de Xbox 360. De combinatie van enorm veel zombies en het kunnen meppen met alles dat los en vast zat bleken veel gamers te kunnen waarderen. Capcom is nu al een tijdje bezig met een remake voor de Wii die toch in vrij cruciale punten wat anders gaat zijn dan zijn voorganger. Eerder was al bekend gemaakt dat je in Chop Till You Drop veel minder zombies zou gaan tegen komen, maar dat is niet het enige waarin de Wii-versie anders zal zijn.

Niet alleen de zombies, maar ook het tweede gedeelte van de eerder genoemde slogan geldt niet voor de Wii. Niet alles wat los en vast zit kun je gebruiken om zombies te doden: items liggen nu veel meer verspreid door het winkelcentrum en je kunt er niet meer dan één dragen. De game draait meer om de geweren en ammunitie. Ook een aparte verandering, Frank kan niet meer springen. Nu waren er al niet meer genoeg zombies om overheen te lopen, maar het bood zeker nog wel leuke opties in gevechten.

Gelukkig is niet alles negatief aan de veranderingen. Een paar van de meer frustrerende punten van de Xbox 360-versie zijn aangepast. Zo kun je nu meer dan één savefile gebruiken. Tevens heeft Capcom besloten de tijdslimieten uit de game te halen en kun je niet meer de mensen die je moet redden raken met jouw wapens. De game is kortom een stuk makkelijker en toegankelijker gemaakt.

Hoe al deze veranderingen gaan uitpakken zullen we eind februari merken. Vanaf dan ligt Dead Rising: Chop Till You Drop in de winkels, exclusief voor de Wii.